گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو
گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو

لیگ تیر و کمان سال 93 شروع شد...

شروع لیگ تیر و کمان امسال (تهران ورزشگاه تختی- جمعه 93/6/28)

تیم ما هم شروع خوبی داشت و عزیزان هم تیمی ام خیلی
زحمت کشیدند، خسته نباشین، خدا قوت دوستان ورزشکارم ...



همه چیز درمورد سیاتیک...


اگر از دوستان و اطرافیان خود پرس‌وجو کنید، متوجه می‌شوید کمتر کسی است که در طول زندگی خود به کمردرد مبتلا نشده باشد. در واقع، کمردرد آشنای دیرینه انسان‌ها بوده و بسیاری از آنها تا آخر عمر با این مشکل زندگی می‌کنند. یکی از شایع‌ترین ناراحتی‌های ناحیه کمر، تحریک عصب سیاتیک است که گاه حتی مبتلایان را از انجام ساده‌ترین کارهای روزمره نیز باز می‌دارد.

سیاتیک، عصب گسترده‌ای است که از ناحیه تحتانی کمر آغاز و تا پشت پاها ادامه می‌یابد. اعمال هرگونه فشار روی این ناحیه باعث تحریک عصب سیاتیک شده و درد از قسمت تحتانی کمر به پشت یکی از پاها، باسن و پایین‌تر انتشار می‌یابد. کمردردهای مربوط به عصب سیاتیک معمولا یک پا را درگیر کرده و با نشستن، سرفه یا عطسه کردن تشدید می‌شود. در چنین حالتی، ممکن است در پای خود بی‌حسی، ضعف یا سوزن‌سوزن شدن احساس کنید. علائم بیماری معمولا ناگهانی بروز می‌کنند و چند روز تا چند هفته ادامه می‌یابند.

  ادامه مطلب ...

شعری زیبا از جامی در مورد آدمیت...


پدری با پسری گفت به قهر
که تو آدم نشوی جان پدر

حیف از آن عمر که ای بی سروپا
در پی تربیتت کردم سر
 

ادامه مطلب ...

ایرلاین ها و هواپیماهای خطرناک ایران را بشناسید...

 

کد خبر: ۱۵۲۵۷۰                 

 

لیست سوانح هوایی ایران بعد از انقلاب(بخش مسافری)

 

ادامه مطلب ...

درمان فشار خون با یک خوردنی ساده...



پژوهشگران به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه کرده‌اند برای کاهش اثرات زیان بار این بیماری در وعده‌های غذایی خود پیش‌غذایی را میل کنند که خوردن آن نه تنها بر فشار خون بالا بلکه بر سلامت کلی و همچنین نگاه داشتن وزن آن ها درهر شرایط کمک شایانی می کند.



پژوهشگران به بیماران دارای فشار خون بالا مصرف سالاد را توصیه می‌نمایند زیرا در ترکیب برخی سالادها مواد غذایی خاصی وجود دارد که تنظیم کننده‌ی فشار خون است. از جمله مفید‌ترین خوراکی‌ها در ترکیب انواع سالادها، کاهو، روغن زیتون و میوه‌ی آوکادو می‌باشند که نقش مؤثری در کاهش فشار خون بالا دارند.

بررسی‌‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات جدید و فنی مواد غذایی سالاد با همدیگر ترکیب شده وارد معده می‌شوند یک واکنش شیمیایی در این عضو از بدن رخ می‌دهد و یک ماده به نام اسید‌های چرب نیترو ایجاد می‌شوند که با آنزیم‌های بدن واکنش انجام داده سبب پایین آوردن فشار خون در بدن می‌شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان در کالج کینگ لندن به این نتایج دست یافته است و نتایج این تحقیق در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم انگلستان به چاپ رسیده است.
بر اساس تحقیقات فشار خون بالا سبب افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته‌مغزی در افراد می‌گردد، همچنین می‌تواند به برخی اعضای بدن مانند کلیه و چشم‌ها آسیب وارد نماید.
دکتر سباغی از بنیاد قلب بریتانیا به افرادی که می‌خواهند سلامت بمانند توصیه می‌کند در کنار مصرف غذاهای سالم حتمأ با سالاد خود روغن زیتون به صورت مرتب مصرف نمایند.