گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو
گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو

حلول ماه شعبان خجسته باد...



شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیة الله آمد

با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد



حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه بر همگان خجسته و مبارک باد...

5 نوشیدنی که چربی های شکم تان را از بین می برد...


 


کاهش وزن, آب کردن چربی شکم, نوشیدنی برای کاهش وزن, نوشیدنی های لاغر کننده, راههای کاهش چربی دور شکم, زیبایی اندام, تناسب اندام,بدنسازی بانوان


5 نوشیدنی که چربی های شکم تان را از بین می برد:

ورزش یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چربی های انباشته شده در تمام نقاط بدن است. با این حال اگر می خواهید سرعت از بین رفتن چربی های تان را بالا ببریدد باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
اگر شما در برنامه غذایی تان از سبزیجات، گوشت بدون چربی ، لبنیات کم چرب و ... استفاده کنید در این صورت چربی های دور شکم تان کمتر می شود. در این مقاله 5 نوشیدنی را به شما معرفی می کنیم که سرعت از بین رفتن چربی های دور شکم تان را بیشتر می کند.


آب پر از یخ :
خوردن آب پر از یخ به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. سوزاندن کالری به این دلیل است که بدن شما تلاش می کند تا به درجه حرارت نرمال بدن یعنی همان 37 درجه برسد و در نتیجه مقدار کالری سوختنی افزایش می یابد. بر اساس تحقیقاتی که آلمانی ها انجام دادند نوشیدن 2 لیوان یخ سرد سوخت و ساز بدن تان را تا 30 درصد افزایش می دهد.


شیر:  
شیر یکی از نوشیدنی هایی است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. شیر یک 
بدنسازی بانوان - غنی از کلسیم است و می تواند به شما در کم کردن وزن تان کمک  کند. خوردن یک لیوان شیر در روز به از دست دادن چربی های دور شکم تان کمک می کند. فقط باید از شیر کم چرب استفاده کنید.

 

چای سبز :
به جای نوشیدن قهوه چای سبز بخورید. چای سبز سوخت و ساز بدن را تا 4 درصد افزایش می دهد. این به این معنی است با خوردن چای سبز روزی 70 کالری بیشتر می سوازنید و در نتیجه سالی 1/5 تا 3/5 کیلو وزن تان کم می شود.

 

سرکه سیب :
این نوشیدنی عملکرد کبد را بهتر می کند. اگر عملکرد کبد بهتر شود در نتیجه سوخت و ساز بدن نیز افزایش می یابد. کبد سالم سرعت سوخت و ساز بدن را زیاد و سلول های چربی را از بین می برد. می توانید قبل از هر وعده غذایی تان دو قاشق غذاخوری سرکه را با آب رقیق کرده و میل کنید.

 

عصاره سویا و گندم :
سویا و گندم یکی از بهترین منابع برای پروتئین هستند. از آنجا که پروتئین در شکل های مایع نسبت به شکل های جامد زودتر و بهتر جذب می شود بهتر است این دو خوراکی به صورت نوشیدنی ( عصاره ) میل شوند. این دو نوشیدنی سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و در نتیجه سلولهای چربی دور شکم را از بین می برند. خاصیت دیگر این دو نوشیدنی تقویت عضلات بدن تان است.



"بدنسازی بانوان - seemorgh.com "

"


 

عیدمبعث مبارک...



یا رحمت للعالمین جبریل می خواند تو را

 ای منجی کل بشر بیرون بیا از این سرا

 

تو شهریار عالمی تا چند در غار حرا

ای یوسف مصر وجود از چاه تنهایی درآ


عید مبعث بر همه مسلمانان فرخنده و مبارک باد...

در باره ی فردوسی... دکتر ابراهیم شیبانی

 

اخیرا مطالبی در مورد فردوسی در مطبوعات مطرح شد. آنچه در زیر می آید خلاصه ای در مورد فردوسی و شاهنامه است و امیدوارم توسط اهل سخن و ادب اصلاح و تکمیل شود.


 

بطور خلاصه عرض کنم، که فردوسی چند حق بزرگ برگردن ما دارد . اول آنکه زنده کننده زبان فارسی است. شاهنامه قاموس و قانون زبان فارسی است، در کمتر فرهنگ لغت و یا کتاب دستور زبان فارسی است که به کرات به شاهنامه رجوع نشود. شاید این روزها قدر این نعمت درست روشن نباشد. زیرا فارسی در تمام سطوح تدریس می شود، فرهنگستان زبان فارسی موجود است و سعی ما در اشاعه این زبان می باشد. به عبارت دیگر چون فارسی نعمت موجود است شکر آن به جا آورده نمی شود، اما اگر چند صد سال به عقب برگردیم به دوران تعصب های کور و مغرضانه و نژاد پرستی های ابلهانه ای می رسیم که در آن دوران زبان فارسی پرچم شناسایی قوم ایرانی به حساب می آید، در آن زمان سعی در نوشتن همه چیز به زبان عربی بود و متون آنقدر دشوار نوشته می شد که قابل فهم عامه نبود، حتی اگر دو قرن عقب برویم و کتاب دره نادری را مطالعه کنیم خواهیم دید این کتاب چگونه از لغات معلق و مهجور انباشته شده به نحوی که هر خواننده را کسل می کند و به عنوان مثال برای بیان اینکه شاه از اسب پیاده شد یک صفحه لغات را پهلوی هم می چیند آن هم لغاتی نا مانوس که درک آن فقط از خواص ساخته است.

  

ادامه مطلب ...

هورمون تستوسترون (Testosterone)...


وقتی هورمون تستوسترون یا مردانه کم شود:

هورمون تستوسترون (Testosterone) را هورمون مردانه نیز می گویند که باعث بزرگ شدن عضلات و بروز خصوصیات ویژه مردان می شود. هورمون تستوسترون در مردان توسط بیضه ها و در زنان توسط تخمدان ها تولید می شود.

 

سلامت مردان:

گاهی میزان هورمون تستوسترون در بدن مردان کاهش می یابد که باعث بروز یک سری مشکلات می شود. لذا باید با مراجعه به پزشک متخصص، آن را درمان کرد.

  

ادامه مطلب ...