گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو
گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو

گزارش کوهنوردی 9 ...


"هوالجمیل"


گزارش کوه پیمایی مورخ 93/12/28

(آخرین گزارش امسال من)


ساعت 8:15 صبح توو پارکینگ مجموعه ی توچال بودم، بعداز پارک در نزدیک در ورودی که در هفته های قبل اشغال بود و خود نشانگر این بود که در آخرین پنج شنبه سال  93 استقبال کمتره و مردم مشغول امورات عید نوروز هستن!

با اتوبوس تا بام تهران و ایستگاه اول رفتم، این جا هم خلوت بود و از صف جماعت برای سوار شدن به تله کابین خبری نبود!


 

ادامه مطلب ...

شب چهارشنبه آخر سال به شادی و خرمی...


برترین ها: چهارشنبه سوری برای همه ما یک روز هیجان انگیز و در عین حال خطرناک بوده و هست. در این مطلب به بررسی تاریخچه و آداب و رسوم ان در ایران باستان و قرون اخیر پرداخته ایم و صدمات چهارشنبه سوری و راه های پیشگیری از آن را نیز بررسی کرده ایم.


  ادامه مطلب ...

کرم چاله چیست و آیا سفر از طریق آن ممکن است؟...



طبق نظریه‌ی نسبیت عام میانبری پیش‌بینی می‌شود که پیوندی میان دو نقطه در فضا-زمان ایجاد شده و فواصل طولانی بین کهکشان‌ها را کوتاه می‌کند. این میانبر فضایی به نام پل اینشتین-روزن یا کرم‌چاله مشهور شده است. آیا می‌توان به کرم‌چاله رسید و درون کرم‌چاله‌ها چه چیزی نهفته است؟

  ادامه مطلب ...

حال کلیه‌هایتان چطور است؟...


خیلی از بیماران سوال می‌کنند آیا وضع کلیه‌هایم خوب است؟ بسیار پیش آمده است فردی به صرف دردهای گاهگاه در پهلو تصور کرده بیماری سخت کلیه دارد و به من مراجعه کرده است. در این نوشته می‌خواهم مطالبی را برای آنان که نگران کلیه‌هایشان هستند، شرح دهم: کلیه‌ها در دو پهلو قرار دارد و وظیفه‌شان تصفیه خون ماست.



بیماری‌های مختلفی ممکن است این اعضای حیاتی را تهدید کند که شایع‌ترین آنها سنگ کلیه و عفونت‌های ادراری است البته بدترین بیماری کلیه‌ها این دو نیست، بلکه نارسایی کلیه‌هاست.

  ادامه مطلب ...

ایام فاطمیه تسلیت باد...


پرستوی مهاجرم چرا زلانه می روی؟

 اگر زلانه می روی،چرا شبانه می روی؟

 

قرارمن، شکیب من،مهاجر غریب من 

فدای غربتت شوم که مخفیانه می روی!

 

 حیات جان، امیددل، علی بود ز تو خجل

که با کبودی بدن، ز تازیانه می روی...

 


 شهادت حضرت فاطمه(س)تسلیت باد...