گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو
گل نرگس...

گل نرگس...

وبلاگ رضا علیزاده - نیکو

اعتیاد به ورزش عالی است...

 

موضوعپزشکی و سلامتورزش درمانی


 

 

ما همه در میان دوستانمان، افرادی را داریم که برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن به طور روزانه برنامه دارند و هیچ روزی برنامه ورزش خود را از دست نداده اند. افرادی که همیشه درباره برنامه های فردای ورزش شان صحبت می کنند. شاید کسانی که وقتی در کلاس های یوگا شرکت می کنند لبخند می زنند و اطرافیان را به این کلاس ها دعوت می کند. آنها همه از نظر بدنی آماده هستند.

 به گفته تام هلند، مربی باشگاه تناسب اندام، آنها به ورزش کردن اعتیاد پیدا کرده اند و با انجام مراحل زیر، یک فرد می تواند به ورزش کردن اعتیاد آورد.

  

 سحر خیزی

 

ساعت خود را همیشه برای اول صبح تنظیم کنید تا شما را از خواب بیدار کند و برای این که بتوانید سریع از جایتان برخیزید، چراغی را روشن کنید و یا پرده های پنجره را کنار بزنید.

 پس از آنکه بیدار شدید، یک ساعت خاصی از صبح را برای نرمش کردن خود انتخاب کنید و هر روز در همان زمان نرمش کنید.

 

 شش هفته صبر کنید

 

 یک نظریه وجود دارد که طبق آن گفته می شود با تکرار یک کار در ۲۱ روز، آن به یک عادت برای فرد تبدیل می شود. اما یک نظریه مشابه برای ورزش وجود دارد که دوره زمانی اش را به شش هفته توصیف کرده است. برای مثال وقتی شما ورزش کردن را شروع کرده اید، بدن شما بعد از گذشت شش هفته عکس العمل نشان می دهد و تغییراتی ظاهری در بدن خود خواهید دید.

پس اگر می خواهید ورزش کردن برای شما به یک عادت تبدیل شود، کمی صبور باشید و شش هفته به ورزش کردن خود ادامه دهید و اجازه دهید تا ورزش کردن به یک عادت برای شما تبدیل شود.

 

به باشگاه بروید

 

ورزش کردن با دوستان بیشتر لذت بخش خواهد بود و زمانی که ببینید دیگران ورزش کردن شما را مشاهده می کنند، جدی تر و بهتر کار خواهید کرد. این امر نشان دهنده قدرت حمایتی برای موفقیت در ورزش است که مطمئنا باید جزیی از برنامه ورزش کردن باشد.

 

ساده بگیرید

 

فکر کنید در هر مکان و زمانی می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید و ورزش روزانه خود را انجام دهید. برای مثال کسانی که کار دفتری دارند، شاید رفتن به یک باشگاه نزدیک محل کارشان در زمان ناهار ، قبل یا بعد ازکار سریعا ورزش روزانه خودشان را انجام دهند.

 

هزینه کنید

 

هزینه کردن های مالی می تواند کمک زیادی کند، اگر شما برای ورزش کردن خود و پیدا کردن تناسب اندام پول پرداخت کنید، جدی تر و بهتر ورزش خواهید کرد تا از پولی که پرداخت کرده اید استفاده کنید.

 اگر شما به باشگاهی بروید که هزینه زیادی می خواهد و یا کلاس ورزشی خاصی ثبت نام کرده اید که پول قابل توجهی برایش هزینه کرده اید، شما را بیشتر تشویق خواهد کرد تا ورزش کردن را جدی بگیرید.

 

از تکنولوژی استفاده کنید و اجتماعی باشید

 

برای بعضی از مردم تاثیرات اطرافیانشان برای ادامه ورزش و شکل دادن به بدنشان بسیار مهم است و از این که بتوانند تجربیات، تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند تا از بازگشت نظرات آنها، انرژی و انگیزه ای دوباره بگیرند.

 همچنین می توان از دست بند ها و وسایل ورزشی محاسبه کننده وضعیت بدن استفاده نمایید و نتیجه آنها را روی پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی ببینید.

 

خود را مشغول کنید

 

 زمانی که ورزش می کنید سعی کنید خود را سرگرم کنید، با گوش دادن به یک پادکست و یا لیستی از آهنگ های محبوبتان زمان خاصی را برای خود رقم بزنید. اگر شروع به دویدن می کنید، با استفاده از تلویزیون و یا دیگر صفحات نمایش، می توانید برنامه مورد علاقه خودتان را ببینید تا گذر زمان را برای خودتان راحت کنید.

 

از باشگاه فرار کنید

 

اگر از رفتن روزانه با باشگاه خسته شده اید و می خواهید تغییراتی در برنامه خود وارد نمایید، بدون هیچ شکی باشگاه را ترک کنید و با استفاده از برنامه هایی چون فیت کلاب، کلاس یا زمان ورزش را با خود به خانه بیاورید.

  

خیلی ها اعتقاد دارند که ورزش کردن به طور خصوصی در خانه می تواند برای روزهای پرمشغله، راه حل مناسبی باشد.

 

گرد آوری : وندا کلیک

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.